Perşembe, Aralık 14, 2006

KAFES..

Sabahları genelde iş yerimde kahvaltımı yaparken,maillerimi de kontrol ederim.Ondan sonrasında da zaten pek ilgilenmem iş yerinde internetle..Bu sahab gelen bir mail çok hoşuma gitti doğrusu..Belki mesleğimle ilgisi yüzünden önce enterasan geldi,sonrasındaysa içeriğini okuyunca çok daha hoşuma gitti.Çoçukların zekası ve dünyası hep dahiyane gelmiştir zaten bana..
Ekte bir resim var.9 yaşındaki bir çoçuk tarafından çizildiği belirtiliyor.Denizin üstünde bir tahtaravalli ve iki tarafında iki kafes...Kafeslerden birnin içinde bir kuş,düğerininse üstünde..Çoçuk resmi götürüp öğretmenine yorumlamasını istemiş..Sonrasıysa öğretmenin anlatımına göre şöyle..
Bana getirip "bu resim sana neyi ifade ediyor?" dedi. (Üzerindeki yazıyı yazmamıştı henüz) Bir şeyler söyledim, çocuğun bakış açısını düşünüp neler ifade etmek istediğini tahmin etmeye çalışarak... Ama verdiği cevap beni çok şaşırttı. 9 yaşının çok üzerinde bir anlayışla bana şunları söyledi.. " Kuşlardan biri özgür görünüyor, öteki de tutsak. Ama aslında ikisi de tutsak. Çünkü özgür olan uçarsa arkadaşı düşüp boğulacak!"
Resmin üstünde de şu yazıyor;"Her özgürlüğün içinde bir tutsaklık vardır"..
Bazen bi şeyleri kavrayabilmek için çoçuk gözünden bakmak gerekiyor yaşama.Çünkü onların alıcıları hala temiz ve her şeye açık..Saplantısız,önyargısız,öylesine yalın her şey..Elde ettiklerimize karşı bedel ödemeye de zaten büyüdükçe başlamıyor muyuz??

Hiç yorum yok: